LIFESTYLE || TREMA | Kako ju ublažiti i zašto nam je potrebna | Marija Nicole

Dragi moji, 
dugo sam razmišljala o čemu bih vam pisala, a da je zanimljivo i pomalo korisno. Kako to inače u životu biva, iz vlastitog iskustva sam se sjetila ove teme. Ako me pratite na Facebooku, Instagramu ili Snapchatu, znate da sam prije nekih 2-3 dana polagala ispit iz vožnje. To je nešto što sam htjela toliko dugo, a pripreme su trajale dobrih 2 mjeseca. Kao što vjerojatno znate, prije ispita iz vožnje ide pismeni teorijski ispit i ispit iz prve pomoći. Oba sam prošla iz prve. Vjerojatno zato jer sam još studentica i ispiti su mi donedavno bili normalna (gotovo svakodnevna) pojava. 

Međutim, vožnja je nešto sasvim drugo. Kao prvo, nepoznati čovjek koji mi gleda svaku greškicu. Drugo, vožnja po cesti, što nije sasvim uobičajena situacija (bez obzira na pripreme) i treće, moja ogromna želja za prolaskom (čitaj: samostalnošću) koja me je vrlo lako mogla sabotirati. Iz svih navedenih razloga možete zaključiti kako sam dva-tri dana prije ispita bila UŽASNO nervozna. Eto, tako je došlo do ideje za ovim postom. Inače zaista nisam osoba koju trema paralizira, već ju pretvaram u nešto što me gura naprijed, ali ovoga puta je bilo drugačije. Želim podijeliti s vama kako sam prevladala tremu, kako ju ublažiti i zašto ju zapravo ne treba uklanjati, već kontrolirati. I da, prošla sam vožnju iz prve. ;)

SIMPTOMI 

Prvo što morate znati jest da je trema ne samo APSOLUTNO normalna, već i poželjna pojava. Ona predstavlja niz svijesnih ili nesvijesnih emocionalnih reakcija potaknutih izrazitom nelagodom ili izrazitom srećom. Mogli bismo reći da je trema naša pokretačka snaga, naravno, ako ju znamo kontrolirati. Ukoliko nema treme, znači da vam do toga nečega nije stalo. Meni je itekako bilo stalo do vozačke jer je to nešto što mi simbolizira samostalnost, a samostalnost je nešto čemu težim. Upravo zato sam iskusila sve moguće simptome koje trema nosi sa sobom. Nervoza, pretjerano razmišljanje, nisam mogla spavati, slabost, dekoncentracija, čak do te mjere da su me počeli boljeti trbušni mišići kao posljedica potiskivanja nervoze. Poznato? Pročitala sam brojne knjige na ovu temu, pogledala razne dokumentarce, bila sam čak i na nekim tečajevima kontroliranja treme, a u konačnici moj posao se sastoji od javnog nastupa pred učenicima, roditeljima i kolegama. Iz tog razloga vam mogu reći nekoliko riječi o tome kako se boriti i ublažiti sve navedene simptome. Naravno, neki imaju puno veće probleme s time pa njima savjetujem da se educiraju o profesionalnim tehnikama disanja i razmišljanja, a za sada, evo nekoliko mojih prijedloga.

KAKO UBLAŽITI TREMU?

Temeljna riječ je UBLAŽITI, a ne otkloniti. Kao što sam već rekla, trema nam je potrebna da bi nas tjerala na oprez, da bismo bili što bolji, da bismo se nepestano trudili i postavljali sami sebi neke ciljeve u životu. Ona je znak emocije, ona je znak da nam je stalo. Pa krenimo od načina na koje sam se ja dan prije polaganja ispita pokušala opustiti i UBLAŽITI tremicu. :)

Prigušeno svijetlo
Neki više vole mrak, ja preferiram prigušeno svijetlo. Ovu lampu sam uzela u Bauhausu i mogu reći da je pun pogodak. Apsolutno me opušta kada ugasim sva svijetla i upalim samo ovu podnu lampu u prostoriji. Na taj način "prisiljavate" sami sebe da se opustite.


Svijeće
Ovo ide u kombinaciji s prigušenim svijetlom. Uživam u svijećama, osobito ako su mirisne. Ima nešto u mirisu vanilije što me opušta i smiruje. Titranje vatre prirodno smiruje čovjekov živčani sustav, a u kombinaciji s osjetilom mirisa, imate savršeno oružje protiv treme. Pronađite i vi svoj miris koji vam pomaže, nabavite svijećice s tim mirisom i stavite ih navečer po čitavoj prostoriji u kojoj boravite.


Mirisna ulja
Ako nemate mirisne svijećice, onda će vam odlično poslužiti mirisna ulja. Možete ih kupiti u bilo kojem dućanu, a ja vam definitivno preporučujem miris vanilije i ruže (naravno ako volite vaniliju). Ja imam lijepu kolekciju i koristim ih gotovo svakodnevno, bez obzira jesam li pod stresom ili ne.


Topla kupka
Nema ništa bolje od ležanja u vrućoj, mirisnoj kupki. Priuštite si ju kada ste pod stresom navečer prije spavanja. Radi čuda. 

Opuštajuća glazba 
Obožavam zvuk lagane melodije u kombinaciji sa zvukom kiše. Ovo je moj najdraži izbor - OPUŠTAJUĆA MELODIJA

Youtube & Blog
Ove dvije društvene mreže me zaista opuštaju. Volim leći u krevet i pogledati tuđe videe ili pročitati postove. To me uvede u jedan drugi svijet u kojem ne razmišljam o tome što me čeka sutra.


DAN DOGAĐAJA

Na sam dan događaja, bilo to ispit, prezentiranje ili nešto treće, potrebna vam je koncentracija. Kava je moj omiljeni napitak (naravno, jedna do dvije dnevno) koja mi je pomogla da ujutro prije polaganja vozačkog ostanem fokusirana i koncentrirana na cestu i ljude. Znanstveno je dokazano da kava opušta živce u mozgu i dozvoljava nam da stvari vidimo jasnije i bolje. Ako ne volite kavu, preporučujem jedan fini zeleni čaj. 


I na kraju dragi moji, upamtite da trema nije bolest niti je ona nešto što se mora iskorijeniti. Budite vođa svoga života i svojih emocija. Nemojte dozvoliti da vas negativne misli preplave. Ostanite pozitivni i fokusirani na ono dobro što bi se moglo dogoditi nakon svega. Vi ste upravitelj svoga života i svojih misli, ne dozvolite da one upravljaju vama. Možete sve što želite :) 

Kako se vi nosite sa tremom? Imate li neki ritual koji vam pomaže? Paralizira li vas trema ili je ona vaša pokretalačka snaga? Pišite mi :*

CONVERSATION

10 komentari:

  1. Divno tako potrebno u današnje vrijeme #darivanje

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala na korisnim savetima. #darivanje
    Fb: Desanka Savic

    OdgovoriIzbriši
  3. ajme ja sam veliki trtaroš, trema me obuzme pred svaki važniji događaj. Kad se sjetim baš polaganja vozačkog, tresla sam se ko šiba, nije ni čudno da sam pala prvi put vožnju.. drugi put sam se ipak skulirala i sama sebe ohrabrivala i uspjela položiti :D #darivanje

    FB Ivana Ugarković

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Haha, pa da, svi su me upozoravali na to da će mi se noge tresti, ali nekako sam uspjela izbjegnuti takvu tremu ;)

      Izbriši
  4. Prije svega hvala na postu jer uskoro se i ja planiram odvažiti na polaganje vozačkog,obveze sa faksom privodim kraju :) I stvarno volim čuti tuđa iskustva i savjete,ovo je svakako nešto sto svakom od nas može koristiti(nema tko se nije susretao sa tremom :o) Nešto od toga i sama primjenjujem često kava,vruća kupke,zvuk kiše i stvarno djeluje,a nešto sto sam čula i što je meni pomoglo kad bi me znala velika trema, je izjava koja djeluje pomalo smješno na 1.ali pomogne.Kaže ovako:''Kad vas muči briga,trema,to su samo vaše misli,stoga zamislite da ste platili nekom primjerice 100Eura da brine umjesto Vas.'' Meni je simpatično zvucalo i znala sam ponovit tako nešto da ne moram brinut ja,nego ce netko ''drugi'' jer od brige nema koristi,uglavnom bit je da mijenjamo fokus sa nepotrebnih stvari,smanjimo stres i opustimo se nečim poput onog što si ti navela :)

    #darivanje
    Fb:Sanela Tomić

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jako mi se sviđa ta rečenica, ponekad je dobro svoje brige maknuti i prebaciti dalje, a posebno ako je to neka zamišljena osoba. Drago mi je da ćeš se odvažiti na polaganje vozačkog, samo bez straha i treme jer ti to sve možeš :*

      Izbriši
  5. Svaka čast, lijepo napisano!!!
    #darivanje

    OdgovoriIzbriši
  6. Hi hi vozacki polozila od trece,tek kad sam popila casicu zeste prije :-D
    #darivanje

    OdgovoriIzbriši

Slobodno komentiraj :)