LIFESTYLE || Kako postupamo s ljudima u našoj okolini? | Marija Nicole

Dragi moji,

nisam dugo napisala jedan lifestyle post, a sada baš osjećam potrebu. Ovo nije beauty post, nema razgovora o novim proizvodima ili lookovima. Vjerojatno neće biti najpopularniji, ali ja imam snažnu potrebu napisati par riječi o tome kako tretiramo druge ljude. Ako samo jednu osobu dotaknu ove riječi i ako samo jedna osoba bude ljubaznija prema drugoj, moj posao je obavljen. Bez brige, uskoro spremam i beauty post, ali razmislite malo, prava ljepota započinje iznutra, a makeup je samo tu da naglasi ono što već imate :) Sada kada imam ovakvu platformu za pisanje, mislim da je važno iskoristiti ju u pravom smjeru.

* slika preuzeta s https://kindnessblog.com/tag/random-acts-of-kindness/
 
Jeste li se ikada našli u situaciji da radite neki posao kojeg volite s grupom ljudi? Zbilja se trudite i želite uživati, ali jednostavno ne idete naprijed. Ne zato jer niste dobri u tome, ne zato jer se ne trudite, već zato što vam pojedinac iz grupe s kojim surađujete stvara toliko negativne energije da jednostavno ne možete biti dobri u onome što volite. Ili ste možda u školi, želite uspjeh, želite rezultate, želite upisati željene škole, ali vas netko iz učionice koči, odnosno usmjerava svoju negativnu energiju na vas, bilo profesor ili kolega. Ako me pratite neko vrijeme, znate da je moja profesija nastavnička. Kroz pet vrlo uspješnih godina studiranja, naučila sam nešto što se zove pozitivna energija i njezin dvosmjerni tijek. 

Kako bih vam bolje dočarala o čemu točno pričam, dat ću vam primjer iz iskustva. Radnik koji radi u grupi s još, primjerice, dva-tri kolege, završio je svoju struku, ima školu, ali ne obavlja svoj posao kako treba. Zaboravlja stvari, ispadaju mu stvari ili ih radi naopačke. Jedan od njegovih kolega ga primjetno konstantno "bocka". Daje mu primjedbe, viče, zadirkuje, naglašava njegove greške, ne potiče ga. 
Isti radnik nakon nekog vremena prelazi u drugu smjenu s novim kolegama koji mu upućuju konstruktivne kritike, ali hvale njegove uspjehe. Radnik nakon nekog vremena postaje zaposlenik mjeseca. Sve ovo vrijedi i za učenika u školi. U čemu je kvaka?

Kvaka je u pristupu. Pristup i način. Dvije temeljne stvari koje određuju svaki odnos. Mene su godinama učili na koji način pristupiti učeniku i njegovim roditeljima. A zapravo je vrlo jednostavno. Usmjeri svoju pozitivnu energiju drugome i drugi će ju usmjeriti tebi. Simple as that. Već je davno dokazano da pohvala i ljubaznost podižu kvalitetu odnosa, a u konačnici i kvalitetu rada. To apsolutno ne znači isključivo hvaljenje i ulizivanje. Postoje dani kada vam nešto smeta ili posao nije obavljen kako treba. Tada na scenu stupaju pristup i način. Treba znati kako reći nekome što vam smeta, a da to ne bude omalovažavanje. Osoba kojoj ljubazno i obazrivo kažete svoje primjedbe i što bi trebalo biti bolje, sigurno će sljedeći puta svoj posao obaviti trostruko kvalitetnije. Nikada ne zaboravite, bilo da ste šef, kolega ili radnik, kada osobi pristupite ljubazno i s poštovanjem, osoba vraća duplo. Svi smo važni, svi imamo kvalitete, prednosti, ali i mane. Nikada ne možete biti sigurni kroz što prolazi osoba koja radi s vama ili koja sjedi s vama u klupi. Svi imamo loših dana i nitko ne želi da se prema njima odnosite kao da ništa ne znaju ili manje vrijede. Okolina čini 80 % kvalitete posla. Ako je okolina poticajna, budite sigurni da će rad biti bolji.

Sutra kada dođete u ured, školu, na posao, pogledajte kolegu pored sebe, pohvalite njegove uspjehe, zahvalite mu ako vam pomogne i vjerujte mi da će vam se stostruko vratiti.

* slika preuzeta s http://epicpew.com/practicing-the-virtue-of-kindness/

Voli Vas svih Vaša Marija :*

CONVERSATION

5 komentari:

  1. Jako mi je drago citati od drugih ljudi ovakve rijeci. Studiram sociologiju pa uspijevam prepoznati par dodirnih tocaka s ovom temom. Rekla bih da je ovaj primjer s radnikom koji iz nepoticajne okoline dolazi u pozitivnu poticajnu upravo jedan socioloski termin, tj teorija etiketiranja. Drugim rijecima, ako tretiras pojedinca na nacin da se osjeca nepozeljnim,bezvrijednim, neucinkovitim etc. on ce se tako poceti i ponasati jer ce povjerovati tvojoj prosudbi. Isto vrijedi i za obrnuti primjer.
    Osobno se slazem s ovime sto si rekla, ponajprije sa stajalista covjeka. Svi trebamo imati razvijenu empatiju i osjecaj za drugoga. Zvuci sanjarski, ali koliko bi samo svijet bio ljepse mjesto.
    Nadam se ipak da ce pojedinci ovakve stvari prepoznati i djelovati, makar na ovaj nacin javno iznijeti misljenje :)
    svaka cast Marija <3

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovo si dobro napisala.
    Nažalost, u srednjoj školi , u razredu postojala je jedna takva bezobrazna i zločesta osoba koja je jedva čekala tuđi neuspjeh da bi mu se narugala i ponizila ga. To joj je valjda bio smisao života i postojanja. Nije birala koga će nego sve redom.
    Da se razumijemo, nikad joj nisam ostala "dužna", ali kad se nekad desi i da jesam, to bi joj smetalo više nego išta.
    Samo "ignor" na takve osobe i to je to.
    Nažalost, mnogi mladi ljudi (ali i oni stariji)trpe to. Ne znaju kako se postaviti i ponašati.
    Ja sada, ako vidim ovaj tvoj primjer sto si navela- objema strana ukazem na to. Nasamo i privatno.
    Hej čuj, nemoj se tako ponašati. Nemoj omalovažavati nikoga i sl.
    A ovome drugome- ma dobro je. Bit će bolje. Svima se događa. Nije tvoj dan i sl.
    Zanemari ovoga što priča.
    I tako to
    Uvijek nastojim razgovorom "izvući" sve i riješiti.
    Ali također se znam i postaviti u takvim situacijama.
    A I imamo jednog rođaka koji je malo "zločest" i voli spuštati svima.
    Mi svi vidimo što radi i žao nam ga je. Što je takav. Što svi vidimo i znamo što radi. Nikoga me diraju njegove riječi i djela jer nam je nebitan. Ali on se tako osjeća dobro i nadmoćno kada nekome nešto "spusti", napravi ili kaže nešto loše.
    Znaci, strašno.
    To je grozno za gledati i slušati.
    Kada bi barem pročitao ovaj tvoj tekst..
    Sumnjam da bi se promjenio ali možda bi dvaputa razmislio prije nego progovori.

    U svakom slučaju, jako dobar i Poticajan tekst!

    Evo ti ne jedno nego 💞💗 jer ih zaslužujes!

    P.s. ako ima grešaka, mob ima onu funkciju auto ispravka, pa.. 😂

    OdgovoriIzbriši
  3. Slazen se s tobom u svemu.Post je odlican.Pogotovo ovaj primjer ivog radnika.Ali znas sta.Ja radim i trgovini.I to mi se nikad nije desilo.svakakvih ljudi ima to sam se u uvjerila.Podvale rade,sebe uzdizu,lizi se i tako dalje da ne nabrajam.Ali ja sam ti jaka,nedam da me itko zaj.... ali nazalost takvi ke danas zivot i ljudi zlocesti su svugdje oko nas.♡♡♡♡♡♡

    OdgovoriIzbriši
  4. Slazen se s tobom u svemu.Post je odlican.Pogotovo ovaj primjer ivog radnika.Ali znas sta.Ja radim i trgovini.I to mi se nikad nije desilo.svakakvih ljudi ima to sam se u uvjerila.Podvale rade,sebe uzdizu,lizi se i tako dalje da ne nabrajam.Ali ja sam ti jaka,nedam da me itko zaj.... ali nazalost takvi ke danas zivot i ljudi zlocesti su svugdje oko nas.♡♡♡♡♡♡

    OdgovoriIzbriši
  5. Apsolutno točno, svakakvih ljudi upoznala i sa puno sam ih morala surađivati. I stvarno se ne možeš načuditi kako negativnih pojedinaca ima. :(
    Al eto, i s njima treba nekako izać na kraj. Stoga, sutra valja probati promijeniti taktiku, pa ćemo vidjet ima li efekta s druge strane. :D <3

    OdgovoriIzbriši

Slobodno komentiraj :)